فرم تمــاس

- دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
- 2024 . April . 29

<h1>اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل<h1>
<h1>اتاق بازرگانی اردبیل<h1>
<h2>اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل<h2>
<h2>اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل<h2>
<h2>اتاق بازرگانی اردبیل<h2>
<h2>اتاق بازرگانی اردبیل<h2>

دستاورد شورا فصل تابستان 1400

 

شماره جلسه : 91

 

تاریخ برگزاری : 

1400/04/29

 

(دستور جلسه شماره 1 ):

 

ارزیابی موضوع خشکسالی در پهنه استان و برنامه های عملیاتی مقابله با اثرات آن.( سازمان جهاد کشاورزی استان- شرکت آب منطقه ای استان -کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی)

تصمیم: مقرر گردید با توجه به اهمیت برنامه ریزی عملیاتی مقابله با خشکسالی در استان، کمیته مرتبط با هدایت سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل و نسبت به مسائل اساسی در حوزه مدیریت آب مصرفی، تأمین نقدینگی برای فعالین بخش و تعاونی های مربوطه، استمهال و بخشودگی تسهیلات اعطایی، خریدهای تضمینی محصول و دام، تأمین علوفه، نحوه اجرایی نمودن الگو و ترکیب کشت و ... ، تصمیم و اقدام نماید.

 

دستاورد حاصله

با توجه به جمعیت در خور توجه دامی استان و سطوح زیر کشت و با عنایت، به برنامه ریزی های انجام شده جهت مقابله با اثرات خشکسالی، موارد تأکید شده در مصوبات جلسه شورا باعث گردید بانک عامل در استان، طی اعلام گسترده به شعبات زیرمجموعه، اقدامات موثری را در این زمینه مبذول دارد که اثرات آن را در فصول پایانی سال می توان مشاهده نمود.

همچنین گزارش اقدامات انجام گرفته توسط دستگاه اجرایی مسئول نیز به دبیرخانه واصل شد که حاکی از اقدامات انجام شده و در شرف انجام می باشد.

 

(دستور جلسه شماره 2 ):

ارزیابی موضوع خشکسالی در پهنه استان و برنامه های عملیاتی مقابله با اثرات آن.( سازمان جهاد کشاورزی استان- شرکت آب منطقه ای استان -کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی)

تصمیم: مقرر گردید پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بدون بهره برای خرید بذر و تدارکات کشت نیز تمدید تسهیلات بانکی برای کلیه فعالیت های زراعی، دامی، زنبورداری، عشایری با امحال بخشودگی سود و جرایم تأخیر از طریق دبیرخانه کمیسیون هماهنگی بانکهای استان (بانک کشاورزی) در اولویت پرداخت قرار گیرد.

 

دستاورد حاصله : 

با توجه به اهمیت بنیادی اقدامات پیشگیرانه و برنامه های عملیاتی مقابله با خشکسالی، علاوه بر تمدید تسهیلات، ارائه بخشی از خسارات احتمالی به دامداران استان نیز جزء برنامه های در اولویت سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت که توانسته تا به حال به بخش عمده ای از نارضایتی های فعالین بخش خصوصی پاسخ دهد.

همچنین گزارش ارسالی عملکرد اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه اجرایی مسئول نیز به دبیرخانه واصل شد که حاکی از اقدامات انجام شده و در شرف انجام می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

پیوست ها:
فایلحجم فایل
دانلود این فایل (Tabestan1400.pdf)Tabestan1400.pdf89 kB

ارتــباط با ما

نشانی اتاق بازرگانی اردبیل : اردبیل ابتدای شهرک اداری بعثت ساختمان اتاق بازرگانی اردبیل

صندوق پستی: 13131-56158

تلفن: 6-33742001 - 045

فاکس: 33742002 - 045

پیامک :3000392737

ایمیل: Accima.ir@gmail.com

فرم تمــاس

 

کليه حقوق اين سايت برای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن وکشاورزی اردبیل محفوظ می باشد.

طراحی و توسعه : شرکت مهرارقام رایانه