فرم تمــاس

- يكشنبه 9 ارديبهشت 1403
- 2024 . April . 28

<h1>اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل<h1>
<h1>اتاق بازرگانی اردبیل<h1>
<h2>اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل<h2>
<h2>اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل<h2>
<h2>اتاق بازرگانی اردبیل<h2>
<h2>اتاق بازرگانی اردبیل<h2>

جدول دستاوردها فصل پاییز1400

فرم گزارش‌فصلی عملكرد شورای استان
گزارش آماری شورای گفتگو استان اردبیل
دستاورد حاصله عنوان موضوع (دستور جلسه) تاریخ  شماره جلسه 

 
ردیف
طرح های پیشران طی جلسات متعدد با مدیریت معاونت اقتصادی استانداری و نظارت مستمر استاندار محترم،تعیین و اولویت تأمین تسهیلات از طریق نظام بانکی و البته اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری تأمین گردید. که در نوع خود از نظر زمانی، اقدامی بی نظیر تلقی گردید.
همچنین لیست طرح های اولویت دار و پیشران تولیدی استان برای ارائه تسهیلات در سال 1400 که در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز به تصویب رسیده به پیوست می باشد
همچنین نامه های پیگیری دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال به پیوست می باشد.
(دستور جلسه شماره 2 ): بررسی نقش طرح های  پیشران توسعه استان در تولید ثروت
مصویه: مقرر گردید در راستای افزایش و جذب بهینه منابع بانکی و اعتباری، تسهیلات بازسازی و نوسازی استان مستقل از تسهیلات معین شده استانی در اختیار فعالین بخش تولید قرار گیرد.
10/7/1400 92 1
با عنایت به وضعیت نا مساعد شهرک های صنعتی و عدم اقتدار کافی شرکت خدماتی،تصمیم گرفته شد و با عث شد شرکت شهرکهای صنعتی با اختیار تفویض شده بتواند مسائل مبتلا به شرکت ها و واحدهای فعال مستقر در شهرک ها را در این مقطع رفع نماید. (دستور جلسه شماره 2 ): بررسی و پیشنهادات مرتبط با مفاد بند ج ماده 2 قانون مدیریت پسماندها در خصوص مشکلات مرتبط با نحوه برنامه ریزی در شهرک های صنعتی استان ( مدیرکل محیط زیست استان)
مصوبه: مقرر گردید با توجه به مشکلات عمده ناشی از عدم تکمیل زیر ساخت ها در شهرک صنعتی، تا تکمیل تصفیه خانه شهرک صنعتی 2 شرکت شهرکهای صنعتی استان مکلف به اجرای امور مربوطه به تصفیه خانه و مسائل مرتبط با آن از جمله پیگیری تأمین اعتبار ملی و افزایش  ظرفیت و ... باشد.
27/8/1400
 
93 2
با توجه به نقش اساسی قیمت زمین در جذب سرمایه گذاران و اعلام نگرانی آنان از قیمت های اعلامی توسط شرکت سرمایه گذار، معطوف شدن قیمت نهایی زمان به شورای برنامه ریزی و استاندار محترم باعث گردید، اشتیاق سرمایه گذاران به ایجاد واحدهای تولیدی، افزون تر شده که نتایج آن از هم اکنون مشهود می باشد. (دستور جلسه شماره 4 ): بررسی شرایط فعلی شهرک های صنعتی استان از نظر فقدان زمین واگذاری و عدم برخورداری از معافیت های مالیاتی و لزوم فعال شدن در راستای پیشرفت قابل انتظار منطقه ویژه اقتصادی نمین به عنوان بستر مناسب برای فعالیت های تولیدی-تجاری استان
مصوبه: مقرر گردید در راستای اعمال مشوق های سرمایه گذاری و ضرورت تأمین زمین ارزان قیمت برای سرمایه گذاران، موضوع قیمت زمین واگذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان از طرف شرکت سرمایه گذار و بر اساس هزینه های مترتبه اعلام تا تصمیم نهایی از طرف استانداری در این خصوص اتخاذ گردد.
1400/8/27 93 3
با عنایت به ضرورت تأیید و تأمین سوخت دوم برای واحدهای تولیدی فعال ( با توجه به شرایط اقلیمی در استان) ، مقرره موجب گردید واحدهای فعال تولیدی در استان، در برنامه ریزی میزان تولید در فصل زمستان، با امیدواری بیشتری، اقدام نمایند. (دستور جلسه شماره3  ): بررسی و پیشنهادات مرتبط با مفاد بند ط تبصره یک قانون بودجه 1400 در خصوص نرخ سوخت واحدهای تولیدی و تاثیرات آن در بخش تولید (مدیریت محترم برق و گاز استان )
مصوبه:  مقرر گردید با توجه به پیشنهاد نمایندگان بخش خصوصی جهت تأمین سوخت دوم واحدهای تولیدی در فصل زمستان، از طریق معاونت اقتصادی استانداری و با همکاری و همفکری رئیس سازمان صمت استان، سازمان جهاد کشاورزی استان، خانه صنعت و معدن استان و اتاق بازرگانی استان در خصوص تأمین و تحویل سوخت دوم واحدهای تولیدی، بررسی و اقدام لازم انجام گیرد.

 
1400/8/27 93 4
بر اساس بررسی انجام گرفته حاصل از پیگیری مستقیم و آنلایننائی رئیس اول محترم مجلس با مسئولین طراز اول کشوری، موارد اختصاصی فعالین اقتصادی- تجاری استان که در ارتباط با تهاتر کالا و تعرفه های گمرکی بود رفع گردید و در جلسه بعدی شورا از طرف فعالین تصدیق گردید. (دستور جلسه شماره 2): بررسی عمده چالش صادرات در کشور در خصوص پیمان سپاری ارزی (سپردن تعهدات ارزی توسط صادرکنندگان) برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات علی رغم تحریم بین المللی و بانکی و ارائه راهکارهای اجرایی توسط فعالین اقتصادی
مصوبه: آقای دکتر نیکزاد اعلام نمودند: موارد گفته شده و پیشنهادات مطرح شده در جلسه قبلی در استان مبنی بر گشایش در رفع تعهدات ارزی، معافیت برگشت ارز صادراتی برای صادرات زیر یک میلیون دلار و سایر مسائل مرتبط با فعالین اقتصادی در مرکز پیگیری کرده و با تأیید وزرای  مربوطه به استان اعلام خواهد گردید.

 
1400/9/29 94 5

ارتــباط با ما

نشانی اتاق بازرگانی اردبیل : اردبیل ابتدای شهرک اداری بعثت ساختمان اتاق بازرگانی اردبیل

صندوق پستی: 13131-56158

تلفن: 6-33742001 - 045

فاکس: 33742002 - 045

پیامک :3000392737

ایمیل: Accima.ir@gmail.com

فرم تمــاس

 

کليه حقوق اين سايت برای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن وکشاورزی اردبیل محفوظ می باشد.

طراحی و توسعه : شرکت مهرارقام رایانه